چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 3 توسط 0 نفر)

 

درسهایی از وصیت نامه امام خمینی (ره) (شفیعی مازندرانی)


کتاب «درس هایی از وصیت نامه ی امام خمینی» نوشته ی «سیدمحمد شفیعی مازندرانی» است.

کتاب وصایای امام خمینی شرح و توضیح فرازهایى برگزیده از وصیت نامه ی سیاسى ـ الهى در پانزده بخش یا درس است که به عنوان یک منبع درسی در دانشگاه ها تدریس می شود.

در بخشی از آغاز کتاب با عنوان «پیش گفتار وصیت نامه» آمده است: «وصیت نامه سیاسى ـ الهى حضرت امام (قدس سره) که “منشور انقلاب”، “صحیفه استقلال”، “زبور حکومت اسلامى” و “صحیفه انقلاب” لقب یافت، کتاب جامعى است که نکته اى را در باب ارشاد انسان انقلابى فروگذار نکرده است و از آنجا که “حکمت عملى” همیشه براساس “حکمت نظرى” شکل مى گیرد و اساس احکام عملى و فرعى اسلامى بر پایه احکام عقیدتى آن استوار است،

حضرت امام پیش گفتارى را به عنوان زیربناى فکرى دستورهاى عملى و ارشادهاى تاریخ ساز خویش نوشته اند. راز نوشتن این پیش گفتار را مى توان در همین نکته جستجو کرد. پیامبر عظیم الشأن اسلام بنیان گذار این سیره گران مایه در تاریخ مسلمانان است و حدیث معروف “ثقلین”، “سفینه”، “حدیث غدیر”، و… گواه این مدعا است که پیامبر (صلى الله علیه و آله) در کنار ابلاغ دستورالعمل ها از زیربنا و جهان بینى آنها نیز، سخن به میان مى آورند.»

توضیحات درس هایی از وصیت نامه امام خمینی :

وصیّت یکی از سنت های پسندیده است که میان انسان ها در پهنه تاریخ رایج بوده است. اسلام نیز بر این سنّت تأکید دارد و پیروان خود را از سویی به نگارش وصیت نامه و یادآوری حقوق، بدهکاری ها، بستانکاری ها مشخص کردن هزینه اموال متعلق به خود (تا حد یک سوم دارایی) و توصیه هایی به فرزندان و خویشاوندان در جهت پیمودن راه درست و از سوی دیگر مخاطبان و شنوندگان وصیت را به حفظ و عمل به وصیت و پرهیز از کتمان آن فرا می خواند.

امام خمینی(قدس سره) رهبر فقیدی که پیروزی اسلامی ایران مرهون هدایت و راهبری اوست

پس از برقراری نظام اسلامی در ایران به پیروی از امامان و پیشوایان خود، مجموعه راهنمایی هایی را برای بقا و استواری ارکان نظام دینی، در قالب وصیت نامه ای سیاسی ـ اجتماعی و منشوری برای آیندگان از خود به یادگار گذاشت. به جهت ارزش و جایگاه ویژه این وصیت نامه که مجموعه مدوّنی از اصول عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نظام اسلامی می باشد، دانشگاه آزاد اسلامی تدریس آن را برای دانشجویان در قالب یک واحد درسی در نظر گرفته است، تا معماران فردای این سرزمین با دیدگاه و ارشادهای بنیان گذار نظام، بیشتر آشنا شده، با عمل به مفاد آن پیکر انقلاب اسلامی را از گزند حوادث و آفت های موجود در پیش روی آن مصون و محفوظ نگاه دارند.

 

 


پرداخت آنلاین

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد