دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 25 توسط 5 نفر)

تغییر کردن شیوه راه رفتن بر خلق‌وخوی افراد تأثیرگذار است

بر اساس تحقیقات جدید تغییر کردن شیوه راه رفتن افراد می‌تواند بر رفتار و خلق‌وخوی آن‌ها تأثیر بگذارد.

به گزارش سلامانه به نقل از ساینس دیلی، بر اساس مطالعه دانشمندان تغییر کردن شیوه راه رفتن افراد می‌تواند خلق‌وخوی آن‌ها را تغییر داده و شادی یا غمشان را افزایش دهد.


از زمان‌های گذشته همواره این تصور وجود داشته است که افراد غمگین شانه‌هایشان را پایین می‌اندازند ولی اشخاص شاد خیلی محکم و سفت راه می‌روند.


در این مطالعه، افرادی که از آن‌ها خواسته شد به شیوه افسرده راه بروند، بازویشان را کمتر حرکت دهند و شانه‌هایشان را روبه‌جلو بیندازند، خلق‌وخوی بدتری را نسبت به افرادی تجربه کردند که به شیوه‌ای شادتر راه رفتند.


محققان به شرکت‌کنندگان حاضر فهرستی از کلمات منفی و مثبت مانند ترسیده، زیبا و مضطرب نشان دادند، سپس از سوژه‌ها خواستند روی تردمیلی راه بروند در حالی که حرکت و ژست بدنشان ارزیابی می‌شد.


یک صفحه به شرکت‌کنندگان معیاری را نشان می‌داد که بسته به اینکه سبک راه رفتن آن‌ها افسرده یا شاد بود، به سمت چپ یا راست حرکت می‌کرد اما سوژه‌ها نمی‌دانستند که این معیار، چه چیزی را ارزیابی می‌کند. محققان به تعدادی از شرکت‌کنندگان گفتند با راه‌رفتنشان، این معیار را به سمت چپ حرکت دهند درحالی‌که از دیگران خواستند آن را به سمت راست حرکت دهند.


پس از آن شرکت‌کنندگان باید واژگانی را که از فهرست‌های منفی و مثبت به یاد داشتند، یادداشت کنند. تفاوت در یادآوری نشان می‌داد که راه رفتن افسرده‌وار واقعاً خلق‌وخوی افسرده‌تری را موجب می‌شد.

منبع:
dayan.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

  • سلام آقای مهندس
    من فکر می کردم برعکس باشه یعنی خلق و خو در راه رفتن تأثیر داشته باشه. مثلا مصیبت زده ها بعضا با شانه های پایین افتاده راه می رن. مثل این که کمرشون شکسته باشه. و کسانی که موفقیتی کسب کردن سرشون کمی متمایل به بالا می دن و محکم گام بر می دارن که حاکی از اعماد به نفسه.
    از حسن انتخابتون تشکر می کنم.

    پاسخ : سلام همشهری گلم شکلک

    احتمالا اینطوری هم هست

    خواهش می کنم

    ممنونم از شما دوست گلمشکلکشکلک

  • ثبت شدي لينك كنيم

    پاسخ : سلام

    سایت شما به سایت خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران متصل می شود و در این سایت لینک به این سایت ها غیر قابل پذیرش می باشد.

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد