دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

معرفی سالار کمانگر مدیر یوتیوب

google-youtube-salar-kamangar

ما مدتی است تصمیم گرفتیم که ایرانیان موفقی که در خارج از کشور در زمینه تجارت الکترونیک به موفقیت رسیده اند را معرفی نماییم.

در همین راستا این بار به معرفی وآشنایی با سالار کمانگر که  از کارمندان شرکت گوگل و مدیرعامل کنونی یوتیوب است می پردازیم.

 

وی که متولد ۱۳۵۷ می باشد در رشته بیولوژی در دانشگاه استانفورد امریکا درس خواند. او در سن ۲۲ سالگی به گوگل ملحق شده است و بعد از گذشت ۷ سال به یکی از موفق ترین و اصلی ترین مدیران این شرکت تبدیل شده است .

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سرویس موفق تبلیغات گوگل که همه آن را با نام Google Adwords می شناسند ،نتیجه ای از ابداعات سالار کمانگر در گوگل می باشد و همین خلاقیت او هم باعث شد که روزبروز جایگاه بهتری در گوگل پیدا کرده و به یک مدیر کلیدی در این شرکت تبدیل شود . او ابتدا در رشته ی پزشکی درس می خواند ،امابه این نتیجه رسید که نمی تواند با این رشته ارتباط برقرار کند و نیاز به کاری دارد که به اندازه ی کافی هیجان آور باشد ، پس از آن به صورت آزمایشی در گوگل به صورت پاره وقت کارش را آغاز کردو از آن زمان به بعد زمینه کاری خود را به فناوری اطلاعات تغییر داد .

گوگل از سال ۲۰۰۶ سایت معروف و محبوب Yotube را خریداری کرده است و سال گذشته چاد هورلی که مدیر عامل این سایت بود از سمت خود کناره گیری کرد . سالار کمانگر از آن زمان به بعد در سمت مدیر عاملی این بخش در گوگل فعالیت خود را ادامه داد و به طور حتم به دست آوردن این جایگاه در گوگل کار بسیار دشوار و ارزشمندی است . سایت businessweek . com مصاحبه ای را با این جوان موفق ایرانی داشته است که در ادامه می خوانیم .
• عجیب است که در رشته تحصیلی تان فعالیت ندارید ، چگونه یک متخصص بیولوژی سر از ITدر آورده است ؟
تا زمانی که وارد کاری نشوید نمی توانید در مورد آن قضاوت درستی داشته باشید ، من هم بعد از این که مدتی به تماشای کاری که پزشکان انجام می دهند ، مشغول شدم ، فهمیدم که برای این رشته مناسب نیستم و بهتر است در شاخه ای فعالیت داشته باشم که بتواند به من انرژی دهد . کار در زمینه ی IT، حرفه ای است که به صورت روزانه هیجان و انگیزه لازم را برای من فراهم می کند .
• با این حساب رشته تحصیلی ربطی به کاری که ممکن است در آینده انجام دهید ، ندارد ؟
به نظر من هر فرد می تواند بعد از تمام شدن تحصیلاتش کار مناسبی را پیدا کند فقط نباید از ابتدا مشغله این را داشته باشد که یک کار عالی در یک شرکت معتبر داشته باشد ، زیرا شما شانس بسیار کمی دارید که بتوانید آینده کاریتان را پیش بینی کنید و باید تلاش کرد تا به جای این که به دنبال یک موقعیت عالی باشید ، یک کار مناسب با توانایی هایتان به دست آورده و توانایی هایتان را در آزمینه نشان دهید . این موضوع باعث می شود آینده کاری خوبی را برای خود در هر رشته ای که میتوانید ، داشته باشبد . این موضوع برای من صادق بود و توانستم خیلی سریع نوع کاری را در آن مهارت دارم تشخیص دهم و به سرعت در آن رشد کنم .
• شما تا چند سال گذشته ، جوان ترین مدیر شرکت گوگل بودید ، از این موضوع چه حسی دارید ؟
من به این موضوع زیاد فکر نمی کنم زیرا من فارق التحصیل رشته مرتبط با زمینه کاری ام نبوده ام و به همین خاطر مجبور به گذراندن مراحل و سلسله مراتبی شدم که در مورد دیگر افراد به صورت خودکار انجام می گرفت . می توان فکری کار با منابع یک شرکت بزرگ را داشتم .
•بهچه بخشی از کارتان بیشتر از همه علاقه دارید ؟
من گفتگو را بسیار دوست دارم . در گوگل ما می توانیم ساعت ها با افرادی خلاق در یک اتاق گفتگو بنشینیم و به رد و بدل کردن ایده هایمان بپردازیم ،من این کار را بیشتر از هر کار دیگری دوست دارم.

 

منبع:http://blog.mehrsell.com

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد