چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

محققان می گویند ...

شاید باورتان نشود که این عضو کم مصرف مرغ این همه فایده دارد. اما محققان ثابت کرده اند پای مرغ منبع غنی کلسیم و ویتامین D است و بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی که بدن قادر به تولید آن ها نیست را در خود دارد

محققان می گویند ...

ران گوسفند، ماهیچه گاو یا پای مرغ ؟

کدام یک استخوان ها را محکم می کند؟

مجله خبری لحظه نما:شاید باورتان نشود که این عضو کم مصرف مرغ این همه فایده دارد. اما محققان ثابت کرده اند پای مرغ منبع غنی کلسیم و ویتامین D است و بسیاری از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی که بدن قادر به تولید آن ها نیست را در خود دارد. از نظر محققان کسانی که دچار خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم، پوکی استخوان، آرتروز، نرمی استخوان، روماتیسم یا شکستگی استخوان هستند، می توانند با خوردن پای مرغ، مشکلات استخوانی شان را کمتر کنند. اگر مصرف مکمل های غذایی نتوانسته تاثیر قابل توجهی بر مشکلات استخوانی شما بگذارد بد نیست مصرف سوپ با عصاره پای مرغ را هم شروع کنید و بعد از چند ماه تاثیر خوردن آن را بر جسم تان ببینید.

کدام شان اضطراب را کم می کند؟

وانیل، دارچین یا زنجبیل؟

هر کدام از این ادویه ها، خدمت های زیادی به جسم و روان شما می رسانند. زنجبیل عضلات تان را آرام می کند و دارچین به داد معده تان می رسد. اما در این میان می توانید وانیل را دوای زخم های روان تان بدانید. محققان می گویند مصرف وانیل می تواند استرس های تان را کم کند و توانایی شما برای مقابله با نگرانی های روزمره را بالا ببرد. اما خواص وانیل خوش عطر و بو به اینجا محدود نمی شود. وانیل گرسنگی را کنترل می کند و نمی گذارد با پرخوری و هله هوله خوری هر روز چاق تر از قبل شوید پس اگر همیشه برای کم کردن استرس های تان سراغ شیرینی و شکلات می روید، این بار به شیرینی های تان وانیل اضافه کنید تا میل تان به پرخوری کمتر شود.

نان، ماهی سالمون یا کباب کوبیده؟

کدام شان لکه های پوست را از بین می برد؟

لکه های پوست تان با هیچ دارو و پمادی کم نمی شود؟ محققان می گویند به جای اینکه پول تان را برای خرید داروهای گران قیمت خرج کنید بهتر است به سالمون درمانی رو بیاورید. از نظر پژوهشگران ماهی ها و به خصوص ماهی سالمون می توانند لکه های پوستی را کمتر کنند و از پیری زودرس و چین خوردگی پوست هم جلوگیری کنند. گذشته از این بررسی ها نشان می دهد که ماهی سالمون آسم و مشکلات تنفسی در دوران کودکی را کمتر می کند و نمی گذارد مصرف کنندگانش به افسردگی مبتلا شوند. پژوهش ها حاکی از این است که سطح بالای امگا 3 موجود در ماهی، میزان انتقال دهنده عصب شادی آور در مغز یعنی همان سروتونین را افزایش می دهد و به همین دلیل حال روانی تان را بهتر می کند.

تره، ریحان یا جعفری؟

کدام یک دوای اسپاسم عضلانی است؟

مجله خبری لحظه نما:اسپاسم عضلانی کلافه تان کرده و قدرت حرکت را از شما گرفته است؟ محققان می گویند برای رها شدن از این درد و آزردگی کافی است به خوردن ریحان رو بیاورید. بررسی ها نشان می دهد که این سبزی گذشته از آزاد کردن عضلات اسپاسم شده، دوای دستگاه گوارش هم به شمار می آید و علاوه بر درمان دردهای معده با گازهای روده ای هم مقابله می کند. پژوهشگران می گویند اگر غذای تان به خوبی هضم نمی شود کافی است روزانه یک قاشق سوپ خوری ریحان خرد شده را به عنوان چاشنی به غذای خود اضافه کنید یا اینکه دمکرده این سبزی را سه، چهار بار در روز میل کنید تا مشکلات تان کم شود.

انگور سیاه، زرد یا سبز؟

کدام یک شما را باهوش تر می کند؟

می خواهید عملکرد ذهن تان بهتر شود و توانایی های مغزی تان را بالا ببرید؟ محققان می گویند بهترین راه برای بهبود این توانایی ها تغذیه مناسب است از نظر پژوهشگران یکی از راه های بالاتر بردن توانایی های ذهنی، مصرف انگور سیاه است. از نظر آن ها هر رنگ انگور خواص خاص خود را دارد و انگور سیاه به دلیل دارا بود مقادیر فراوانی رزوراترول می تواند عملکرد حافظه و مغز را بهبود بخشد و گذشته از بالا بدن قدرت یادگیری تان نگذارد به آلزایمر و زوال عقل مبتلا شوید. به گفته پژوهشگران انگور زرد هم به دلیل دارا بودن کاتچین فراوان، از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان، ضدالتهاب هم است.

شربت آلبالو، چای یا دوغ؟

خانم ها کدام را بنوشند؟

از میان همه نوشیدنی های گرم و سرد، برخی به دلیل توانایی شان برای مهار سرطان سینه به خانم ها سود بیشتری می رسانند. محققان می گویند چای یکی از این نوشیدنی هاست که خاصیت ضد توموری و آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل خطر ابتلا به سرطان سینه در خانم ها را کاهش می دهد. محققان می گ ویند مصرف کنندگان چای سیاه کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند چون این نوشیدنی عملکرد رگ های خونی را افزایش می دهد. این بررسی ها اثبات کردند که زنانی که عادت به مصرف این نوشیدنی دارند به دلیل وجود پلی فنول در چای 21 درصد کمتر از کسانی که اهل چای نوشیدن نیستند در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند. این خاصیت چای به دلیل وجود پلی فنول در آن است.

روغن زیتون، روغن کلزا یا روغن هسته انگور؟

کدام شان را می توانید به جای ماهی بخورید؟

اگر به هر دلیلی نمی توانید ماهی میل کنید، بهتر است جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنید. از نظر متخصصان تغذیه روغن هسته انگور هم سرشار از امگا 3 است و برای کسانی که اهل ماهی خوردن نیستند، جایگزین مناسبی به شمار می آید. البته قطعا این روغن خواص دیگر ماهی را ندارد اما از آنجا که می تواند امگا 3 مورد نیاز بدن را تامین کند، توصیه می شود که آن را به سالادتان اضفه کنید یا از آن برای پخت و پز کمک بگیرید. یادتان نرود که روغن هسته انگور برای سرخ کردن مناسب نیست و فقط می توانید آن را به غذاهایی که بدون حرارت یا با حرارت بسیار کم آماده می شوند اضافه کنید.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد