پنجشنبه 10 خرداد 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

نكاتي در تجارت پرسود اينترنتي

برخي كارآفرينان يا بهتر بگوييم اكثريت قابل توجهي از آنها به تجارت آن لاين روي آورده‌اند. اما موفقيت در اين راه آسان نيست. اگر شما هم به اين جرگه پيوسته‌ايد، بايد به نكاتي چند توجه كنيد.

برخي كارآفرينان يا بهتر بگوييم اكثريت قابل توجهي از آنها به تجارت آن لاين روي آورده‌اند. اما موفقيت در اين راه آسان نيست. اگر شما هم به اين جرگه پيوسته‌ايد، بايد به نكاتي چند توجه كنيد. در اين مقاله تعدادي از اين نكات كليدي آورده شده است. درست است كه شروع يك كسب و كار مشكل و دشوارست اما خلق يك تجارت آن لاين و سودبردن از آن در مقايسه با شكل سنتي ساده‌تر است. اولين مزيت آن اينست كه ديگر مجبور نيستيد حتماً به اداره يا شركت خاصي برويد چراكه از خانه هم مي‌توان اين كسب و كار آن لاين را هدايت كرد. در ضمن شما مختاريد كه هر ساعتي دلتان خواست كار كنيد. برتري دوم اينست كه با اين وضعيت كه شما هيچ رئيس و كارفرمايي نداريد، بيشتر وسريعتر مي‌توانيد درآمد كسب كنيد.
قبل از اين كه كارتان را شروع كنيد، به انواع فرصت‌هاي كاري گوناگوني كه در اينترنت وجود دارد، نگاه كنيد و آنچه را كه بهتر به دردتان مي‌خورد، انتخاب كنيد. ثابت شده است كه اگر يك كارآفرين تيزهوش و ماهر، بازار ويژه مناسبي براي خودش انتخاب كند، امكان موفقيت او بسيار بالاست.
واضح است كه براي صاحب يك كسب و كار آن لاين كسب درآمد و پول درآوردن در درجه اول اهميت قرار دارد. اما بايد دقت كنيد و قبل از شروع كارتان سوالاتي كليدي از خود بپرسيد و به فاكتورهاي چندي توجه كنيد:
- آيا بايد به ارائه خدمات بپردازيد يا كالايي عرضه كنيد؟
توجه كنيد كه اگر مي‌خواهيد كسب و كارتان از نوع خدماتي باشد، بايد يك وب سايت قوي و با طراحي و تصاوير گويا و روشني خلق كنيد. اگر قادر به ايجاد اين امكان نيستيد، بهتر است سراغ توليد و فروش يك كالا برويد. اگر قصد داريد خدمات ارائه كنيد، بايد كار ديگري هم انجام دهيد. تحقيق و بررسي كنيد و ببينيد آيا در بازار موجود، گروه كوچك و ويژه اي هستند كه به خدمات شما نياز داشته برايش پول بدهند.
بهتر از همه اينست كه به خدمات رساني‌هاي مشابه در اينترنت نگاهي بيندازيد. گاهي اوقات وقتي تعداد اين كسب و كارهاي آن لاين نظير كار آينده شما زيادند، كار و موفقيت در فروش مشكل مي‌شود. اما نترسيد. چون راه ديگري هم هست. اگر براي صاحبان آنها يك ايميل دوستانه بفرستيد و از آنها كمك بخواهيد، شما را راهنمايي خواهند كرد. به كيفيت كارشان دقت كنيد. آيا مي‌توانيد خدمات‌دهي بهتري داشته باشيد يا قيمت كار و خدمتتان ارزانتر از آنها باشد؟اما در مورد فروش، امروزه خريد و فروش آن لاين كالاها بسيار رونق دارد. اما بايد تصميم بگيريد كه مي‌خواهيد كالايي حقيقي عرضه كنيد يا يك كالاي مجازي؟ همان نكته اساسي در مورد خدمات‌دهي، درباره فروش كالاها هم صدق مي‌كند. بايد بررسي كنيد كه بازار موردنظر شما موجود هست يا خير. تمامي اين كالاها از طريق وب سايت‌ها فروخته مي‌شوند. اگر شما هم كمي دقت و حوصله به خرج ‌دهيد مي‌تواند سايتتان را شخصاً طراحي كنيد. در غير اين‌صورت بايد يك كارشناس استخدام كنيد. كالاهاي حقيقي آنهايي هستند كه مي‌توان لمسشان كرد و به بست‌بندي و ارسال از طريق وسايل حمل و نقل فيزيكي احتياج دارند. تهيه و ارسال سفارش‌ها كار دشواريست و علاوه بر آن بايد سياه‌اي از تعداد كالاهاي موجود و ارسال شده را در دست داشته باشيد. به همين جهت به مكاني براي انباركردن آنها احتياج داريد. گزينه ديگري هم براي فروش هست. كالاهاي مجازي چون كتابهاي الكترونيكي و بسته‌هاي ويدئويي و صوتي اطلاعاتي هم مي‌توانند آن لاين به فروش برسند. اين روش آسنانتر و پرسودتر است چراكه ديگر مكاني فيزيكي لازم نداريد و اين كالاها جايي اشغال نمي‌كنند. بايد يك وب سايت خلق كنيد و از طريق كارت‌هاي اعتباري مشتريان كالاها را به فروش برسانيد.
راه ديگري هم هست كه قابل توجه بوده پرسود نيز مي‌باشد و آن اين كه كالاهاي خودتان را نفروشيد بلكه با يك شركت قوي كه كالاهايش خواهان دارد، قرار داد ببنديد و نمايندگي فروش آن لاين او را به عهده بگيريد. اين روش ساده است. تنها لازم است يك فرم درخواست اينترنتي پر كنيد. آنها يك كد ويژه به شما مي‌دهد تا در لينك‌هاي بازاريابي و فروشتان وارد كنيد. علاوه بر اين، خود اين سايت مرجع هم فروش هاي شما را كنترل كرده و كميسيون پرداخت مي‌كند. كارآسا نيست. فقط بايد كالاهاي آنها را بفروشيد .
- گزينه ديگر خريدن يك كسب و كار يا فرانشيز است. روش خوبيست چراكه بسياري از شركت‌هاي سودآور و پرطرفدار در اينترنت، حاضرند كارشان را به شما بفروشند يا به عبارتي يك فرانشيز در اختيارتان بگذارند. اين كار سودآور است اما بايد به يك نكته توجه كنيد. بايد با شركت فروشنده قرارداد كنيد كه مي‌توانيد تمامي كالاهايي را كه در حوزه فعاليت و كار آنها هستند، بفروشيد و در امر فروش هيچ محدوديتي نخواهيد داشت.
- علاوه بر فرصت‌هايي كه در بالا ذكر شد، سرمايه‌گذاري آن لاين هم روش ديگريست كه مي توانيد به آن فكر كنيد. البته اين كار دقيقاً يك كسب و كار نيست اما اين روزها سرمايه‌گذاري در امور املاك و مستغلات و بازار سهام نيز در اينترنت رايج شده است. لينك‌هاي گوناگوني هست كه براي سرمايه‌گذاران خلق شده اما بهتر است قبل از ورود به اين لينك‌ها، از مشاوران مالي كه به سادگي در اينترنت يافت مي‌شوند، راهنمايي بخواهيد. آنها به شما خواهند گفت كه سرمايه‌گذاري در كدام حوزه سودآورتر است.
- فاكتوري كه شايد از همه مهمتر باشد اينست كه بازار ويژه‌اي كه مي‌تواند جوابگوي شما باشد را پيدا كنيد. وقتي كه مشتريان هدف را يافتيد، راهكارها و ترفندهاي مناسبي را بكار ببريد تا خودتان و كالاهايتان را به آنها نشان داده و به خريد تشويقشان كنيد. فكر نكنيد كه يك بازار كوچك محدوده بوده فتح آن ساده است. نه اصلاً اين طور نيست. وقتي كه شما با يك بازار ويژه سر و كار داريد، با افراد گوناگوني روبرو هستيد كه هركدام نيازهاي خاصي دارند كه زيرمجموعه اي از عنوان كلي كار شماست. حتي گاهي اوقات يك ميليون مشتري بالقوه در برابر شما هستند كه بايد آنها را شناسايي كرده نيازهايشان را برآورده كنيد.
- اگر مي‌خواهيد كه در تجارت آن لاين موفق باشيد و ثروتمند شويد، بدانيد كه ارزيابي و بررسي بازار و پيداكردن مشتريان و بازار هدف، تنها بخشي از كار است. هنگامي كه خودتان رئيس و كارمند خود هستيد، بايد نظم، تعهد و علاقه‌اي فزاينده به كارتان داشته باشيد تا بتوانيد موفق شويد و آن‌طور كه مي‌خواهيد پول درآوريد. بايد در ماههاي اول ساعت‌هاي طولاني پشت كامپيوترتان بنشينيد و روي وب سايت و استراتژيهاي بازاريابي كار كنيد. سعي كنيد كاري صورت دهيد كه بيشتر و بيشتر در برابر چشمان مشتريان بالقوه ظاهر شويد تا شما را از ياد نبرند. اگر يك كارآفرين تازه‌كار تيزهوش، دانا و با معلومات باشد و ويژگيهاي كليدي پشتكار، علاقه و اعتماد به نفس را با هوش و داناييش همراه كند، موفقيت دور از دسترس نخواهد بود.
منبع: خبرنو

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد