یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

نکات حیاتی در طراحی لوگو – قسمت اول

نکات این نوشته مخصوص کسانی است که به دنبال طراحی لوگوی جدید برای کسب و کار خود هستند، نکات مهمی که از متخصصان بزرگ طراحی پرسیده شده اند.
طراحی لوگو
اگر تصور می‌کنید که طراحی لوگو کار ساده ای است باید دوباره فکر کنید، برای ایجاد هویت بصری یک برند به کارهایی بیشتر از قراردادن اسم داخل یک مربع نیاز داریم. طراحان لوگو همواره مطالبات بالایی دارند و دلیل آن تاثیرگذاری بسیار زیاد یک لوگو در شکل گیری یک برند است. لوگو اولین برخورد یک مشتری با برند است و تصویر اولیه از برند را در ذهن مشتری شکل می‌دهد.


جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم مملو از لوگوهای رنگارنگ است و همین تمایز بین آن‌ها را سخت می‌کند. نکات زیر مخصوص کسانی است که به دنبال طراحی لوگوی جدید برای کسب و کار خود هستند. نکات مهمی که از متخصصان بزرگ طراحی پرسیده شده اند:


۱- یکتا و هوشمندانه باشید

یک لوگو چیزی است که باعث می‌شود یک برند از رقبایش متمایز شود. پس بسیار مهم است که تصویر متفاوتی را برای برند خود بسازیم. این موضوعی است که بسیاری از برندها با آن درگیرند.

David Airey که مدیر سایت Logo Design Love است در این‌باره می‌گوید: نکته مهم در اینجاست که چیزی را ایجاد کنید که معتقدید از هر آنچه که در بازار است متفاوت است. هرچند ممکن است تصور کنید که طراحی لوگو منحصر بفرد و اصیل کار سختی و حتی غیرممکنی باشد ولی باید این هدف اصلی شما در طراحی لوگو شود.

خلق یک طراحی منحصر بفرد صرفاً به معنی تقلید نکردن نیست بلکه به معنی طراحی چیزی متفاوت است. بسیار هوسناک است که یک آیکون صنعتی ایجاد کنیم و اسمش را لوگو بگذاریم ولی باید خلاقانه تر فکر کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم. در نظر بگیرید که Mercedes ماشین نیست ولی لوگو یک شرکت تولید خودرو است و همچنین Apple یک کامپیوتر نیست.


۲- برندتان را بفهمید

بله. لوگو فقط یک تصویر است ولی معرفی کلیات برند شما نیز به حساب میاید. لوگو شما به دست مخاطبان خاصی خواهد رسید پس در موقع طراحی باید به این موضوع به خوبی فکر کنید. چیزهایی که راجع به برندتان به ذهن‌تان می‌رسد را بنویسید و یا روی صفحه‌ای اشکالی که برند در ذهنتان تداعی می‌کند را نقاشی کنید. می توانید از وب سایت هایی مانند Niice برای این کار ایده بگیرید.

آیا برند شما بیشتر بر منطق تمرکز دارد و یا بر تحریک عواطف و احساسات؟ مشتریان‌تان بیشتر از هر چیزی به چه چیزهایی توجه دارند؟ هرچند استفاده از آخرین روش‌های طراحی می‌ تواند در موفقیت آمیز بودن طراحی لوگو موثر باشد ولی نکته حیاتی در توجه ویژه به شخصیت برند است.
مهمتر از همه در نظر داشته باشید که لوگو شما مفهوم داشته باشد. بعنوان مثال لوگو شرکت اپل که به گاز گرفته شدن سیب دانش اشاره دارد و یا لوگو ویکی‌پدیا که نشانگر جهانی از عبارات به زبان‌های مختلف است که نیاز به تکمیل شدن دارد. هر دو این لوگوها ساده هستند ولی نگاه رو به عقبی به ایدولوژی برند در آنها وجود دارد.


w640 (1)


۳- رنگ‌ها کلیدی اند

زمانی که صحبت راجع به شخصیت یک برند می‌شود، باید همه جوانب ماجرا در نظر گرفته شود. یکی از این جنبه‌های بسیار مهم طیف رنگی استفاده شده و احساسی است که هر رنگی می‌تواند منتقل کند. برای مثال طیف رنگ‌های روشن هرچند ممکن است جلب توجه کنند ولی احساس بی‌پروا و عجول بودن را نیز منتقل می‌کنند. هر رنگی تاثیر متفاوتی دارد و می‌تواند نکات ظریفی را به لوگو و هویت شما اضافه کند.

قرمز: انرژیک / جذاب / جلب توجه

نارنجی: خلاق / دوستانه / جوانانه

زرد: خوشبینانه / مخترعانه / روشنایی

سبز: رشد و نمو / طبیعی / آموزش

آبی: حرفه‌ای / درمانی / آرام‌بخش / مورد اعتماد

بنفش: روحانی / هوشمندانه / احضار کننده

سیاه: معتبر / قدرتمند

سفید: ساده / تمیز / خالص

صورتی : مفرح / دخترانه

قهوه‌ای: غیرشهری / تاریخی / ثابت

 

منبع: اینجا

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد