دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

 

بعضی از همسران میباشند که رعایت حریم خصوصی را کاری اشتباه میدانند و فکر می کنند باید به طور کامل به زندگی هم سرک بکشند. یک کارشناس ارشد روانشناسی به زوجین پیشنهاد کرد، از چک کردن حریم‌هاي خصوصی یکدیگر از جمله تلگرام، ایمیل و پیامک خودداری کنند.حریم خصوصی حیطه شخصی و محرمانه‌اي هست که مدیریت و مسئولیت آن بر عهده خود فرد می‌باشد.

 

وی یکی از مهم ترین موقعیت‌هایي که حریم خصوصی افراد را دچار آسیب می کند، ازدواج و زندگی زناشویی دانست و افزود: بعضی از زوجین به علت ناآگاهی فکر می کنند داشتن حریم خصوصی نوعی بی اعتمادی به همسر هست و این تصور از جایی ناشی می شود که افراد حریم خصوصی را با دروغ‌گویی و پنهان کاری اشتباه میگیرند.

 

این روانشناس افزود: هر فردی این اختیار را دارد که یک سری از موضوعات را برای خود نگه دارد، مسائلی که مربوط به خود او و یا ارتباطش با والدین و یا خواهر و برادرش هست.باقرآبادی معتقد هست، حفظ حریم خصوصی اگر حدود درستی داشته باشد و مشکلی برای ارتباط زناشویی ایجاد نکند، به هیچ وجه آسیب رسان نیست.

 

به گفته این روانشناس، حریم خصوصی یک فرد تا زمانی به زندگی زناشویی آسیب نمی رساند که کوچکتر از زندگی دو نفره باشد و زندگی دو نفره را تحت شعاع قرار ندهد.وی تاکید کرد: گرچه باید یادمان باشد که حریم خصوصی یک فرد مجرد با حریم خصوصی پس از ازدواج تفاوت دارد و افراد باید موقع ازدواج تجدیدنظری در حریم خصوصی داشته باشند و بدانند که دیگر مستقل نیستند که هرکاری دوست دارند انجام بدهند.

 

این کارشناس ارشد روانشناسی در ادامه تلفن همراه، ایمیل، تلگرام، پیامک و … را از مصادیق حریم خصوصی افراد دانست و تصریح کرد: سرک کشیدن در گوشی، پیدا کردن رمز تلفن همراه، چک کردن پیامک، ایمیل و تلگرام همۀ می تواند نقض حریم خصوصی بین زوجین باشد.

 

باقرآبادی با بیان این که بعضی از یک لحظه غفلت و نبود همسرانشان برای چک کردن حریم خصوصی وی بهره گیری میکنند، از پیامدهای منفی این اقدام یاد کرد.

 

وی گفت: اگر همسر متوجه شود که حریم خصوصی او چک شده دچار نوعی بی‌اعتمادی به طرف مقابل میشود، زیرا معمولا به لحاظ روانشناسی گفته میشود افرادی که دیگران را چک می کنند احتمالا خودشان مشکلی دارند و فکر میکنند همسرشان نیز مثل آن ها چیزی برای مخفی کردن دارد.

 

به گفته این روانشناس، وقتی که حریم خصوصی یکی از زوجین نقض می شود ممکن هست این حریم خصوصی را به جایی خارج از منزل ببرد و یا آن را بسیار محکمتر کند که باعث تقابل و اختلاف با همسرش شود.باقرآبادی عنوان کرد: در بعضی مواقع هم درست در لحظه‌اي که فرد فضای خصوصی همسرش را چک میکند همسر او از راه میرسد و نتیجه این امر خشم، دعوا و اختلاف هست.

 

وی به زوجین پیشنهاد کردن با وجود این پیامدها، از چک کردن حریم خصوصی یکدیگر خودداری کنند و یادآوری کرد: در بسیاری مواقع خود افراد با رفتاری که از روز اول با همسرشان دارند محدوده حریم خصوصی خود را تعیین می کنند.این کارشناس ارشد روانشناسی گفت: گاهی زوجین در اوایل ارتباط عقد یا نامزدی هرآنچه که باید و نباید برای هم بازگو میکنند و همین امر باعث میشود حریم خصوصی آن ها کوچک و یا نقض شود.

 

باقرآبادی با اشاره به این که زوجین می توانند با بعضی روش‌ها از نقض حریم خصوصی توسط همسرشان پیشگیري کنند، تاکید کرد: یکی از این راه‌ها مشکوک نکردن همسر هست، این که ایجاد سوء ظن نکنیم، رفتارهای مشکوک انجام ندهیم و یا گوشی گوشی را بگونه‌اي پنهان نکنیم که باعث شک همسرمان شود.

 

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد