یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 5 توسط 0 نفر)

 

 

چگونه سایت را به رتبه زیر 10000 در الکسا برسانیم؟

رتبه الکسا یکی از معیارهای سنجش محبوبیت وبسایتها در شبکه اینترنت است. با روشهایی که در ادامه ارائه می‌شود می‌توانید به آسانی رتبه الکسای زیر ۱۰۰۰۰ برای وبسایت خود کسب کنید.

اگر از من بپرسید آیا واقعاً رتبه الکسا مهم است، به شما خواهم گفت، بله امروزه الکسا عامل مهمی برای سنجش میزان محبوبیت یک وبسایت یا وبلاگ است. با توجه به اینکه پیج رنک صفحات اخیراً بروزرسانی نشده است، بنابراین در حال حاضراز رتبه‌بندی الکسا بعنوان معیاری برای سنجش محبوبیت و اعتبار یک وبسایت استفاده می‌شود.

اول و قبل از همه باید بفهمیم الکسا چیست:

بیشتر کاربران نمی‌دانند رتبه‌بندی الکسا بر چه اساسی است. اول باید بفهمیم الگوریتم رتبه‌بندی الکسا چگونه است. رنکینگ الکسا بر اساس تعداد لینکها یا تعداد نظرات یا تعداد مطالب مندرج در یک بلاگ نیست. این رتبه‌بندی کاملاً متفاوت از چیزیست که کاربران معمولی فکر می‌کنند. الکسا فقط تعداد بازدیدهایی که توسط سیستمهای خودش ردیابی می‌شود را شمارش می‌کند. یعنی در واقع برای اینکه الکسا بفهمد شما صفحه‌ای از یک وبسایت را بازدید کردید باید تولبار یا افزونه الکسا را روی مرورگر اینترنتی خود نصب کرده باشید.

بازدیدکننده‌های خود را بشناسید و از بلاگرها / وبمسترها ترافیک بگیرید

بنابراین مهمترین فاکتور برای بهبود رتبه‌بندی الکسا، ترافیک یا تعداد بازدیدکننده است اما نه یک بازدید معمولی. شما باید ترافیک هدفمندی را به وبسایت خود روانه کنید و این ترافیک باید از طرف بلاگرها، وبمسترها، گیک‌ها (خوره‌های کامپیوتر) باشد.

بلاگرها / وبمسترها کسانی هستند که حتماً تولبار یا افزونه الکسا را روی مرورگر خود نصب کرده‌اند، پس سعی کنید از آنها ترافیک بگیرید.

  • اگر ۱۰۰ نفر که تولبار الکسا دارند روزانه از سایت شما بازدید کنند رتبه الکسای شما تا یک ماه آینده زیر ۱۰۰۰۰۰ خواهد شد.
  • برای رتبه زیر ۵۰۰۰۰ باید ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر از آنها روزانه بازدید کنند.
  • برای رتبه زیر ۲۰۰۰۰ نیاز به ۳۰۰ الی ۵۰۰ بازدیدکننده که تولبار الکسا نصب کرده‌اند دارید.
  • برای رتبه زیر ۱۰۰۰۰ به تعداد ۵۰۰ الی ۸۰۰ بازدیدکننده در روز دارید.
  • اگر ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ بازدیدکننده با تولبار الکسا داشته باشید پس براحتی به رتبه زیر ۵۰۰۰ تا یک ماه آینده می‌رسید.
پشنهاد میکنم بخوانید  تفاوت دامنه های com ، ir ، co چیست و دلایل نامگذاری دامنه های معروف

شاید تعجب‌آور باشد که چه کسانی تولبار الکسا را روی مرورگر خود نصب کرده‌اند. کسانی مثل بلاگرها، وبمسترها، سئوها، طراحان و گیک‌ها روی مرورگرشان این تولبار را دارند.

در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید:

زمانه‌ای که کلاً به گوگل یا جستجوگرهای دیگر متکی بودیم دیگر سپری شده است. در حال حاضر حضور در شبکه‌های اجتماعی چشم‌گیرتر است. اگر همچنان از فنون گذشته سئو پیروی می‌کنید اکنون دیگر وقت آن است که حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

وقتیکه در مورد شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنم منظور من محدود کردن خودتان به فقط چند شبکه و گذاشتن حداکثر تلاشتان روی آنهاست. بنابراین پیشنهاد می‌کنم شبکه فعالی در فیسبوک، توئیتر، و گوگل پلاس راه‌اندازی کنید.

هم روی کیفیت و هم روی کمیّت مطالب تمرکز کنید:

همچنانکه می‌دانید کیفیت خیلی مهم است ولی وقتیکه در مورد بهبود رتبه الکسا صحبت می‌کنیم، باید تا جای ممکن بیشترین مطالب را روزانه پست کنید تا بازدیدکننده‌ها در هر بار مراجعه با مطالب جدید مواجه شوند و باعث شود بطور مرتب به وبسایت مراجعه کنند که در نهایت باعث بهبود رتبه الکسای سایت می‌شود.

در این راه ثابت قدم باشید:

در غیر اینصورت خواننده‌های وفادار به مطالب و وبسایت را آرام آرام از دست می‌دهید و پر واضح است که باعث کاهش رتبه الکسای وبسایت شما می‌شود. فقط به فکر کیفیت نباشید و به خاطر آن کمیت را به خطر نیندازید.

کلمات کلیدی هدفمند بکار ببرید:

اگر در کلمات کلیدی مثل پیج رنک، رتبه‌بندی یا رنکینگ الکسا و سایر آموزشهای مرتبط با بلاگ‌نویسی در گوگل، رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشید مطمئناً بخاطر ورود اینگونه کاربران به وبسایت شما، با بهبود قابل توجهی در رتبه‌بندی الکسا مواجه می‌شوید. برای اینکه بیشتر کاربرانی که اینگونه کلمات را در گوگل جستجو می‌کنند بلاگ‌نویسان هستند، که قطعاً تولبار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده‌اند. بنابراین شما بهبود سریعی در رتبه‌ی الکسا خواهید داشت.

پشنهاد میکنم بخوانید  13 اشتباه در مدیریت وب سایت که مانع موفقیت وب سایت تان می‌شود

محبوبیت خود شما نیز منعکس‌کننده رتبه وبلاگ‌تان است:

اگر بلاگ‌نویسی با هزاران دنبال‌کننده از شبکه‌های اجتماعی هستید، پس محبوبیت خودتان در رنکینگ وبلاگ‌تان خصوصاً رنکینگ الکسا تاثیر می‌گذارد. بهمین دلیل است که بلاگ‌نویسان حرفه‌ای رتبه الکسای خوبی در مدت زمان کوتاه برای وبلاگشان کسب می‌کنند.

کسب‌وکارتان را صاحب یک برند کنید:

داشتن برند یا نام تجاری یکی از عوامل کلیدی برای هر کسب‌وکاری است. اگر با یک استراتژی مناسب کار کنید و نام تجاری خودتان را جا بیندازید می‌توانید در زمان کوتاهی معروف شوید و رتبه الکسای وبسایت برندتان را بهبود بخشید.

بهترین مثال برای این مورد Pinterest است. Pinterest بعد از افتتاح بسرعت در سراسر وب عمومیت پیدا کرد. شما هم اگر با ایده منحصر بفردی شروع کنید براحتی به محبوبیت می‌رسید.

مشاور شبکه و سئو استخدام کنید که اینکار را برای شما انجام دهد:

شما نمی‌توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. اکیداً توصیه می‌کنم کسی را استخدام کنید که تجربه خوبی در این زمینه دارد. یقیناً با انجام موارد فوق بهبود خوبی در رتبه الکسای سایت خود را شاهد خواهید بود.

نتیجه‌گیری:

اگر ترافیک خوبی در سایت خود دارید، پس می‌بایست رتبه الکسای خوبی هم داشته باشید ولی همیشه اینطور نیست. شما می‌بایست به مواردی که در فوق اشاره کردم توجه کنید تا رتبه الکسای سایت‌تان بهبود یابد.

منبع:ir-success.ir

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد