شنبه 29 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

 

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب


۱- ببینید چقدر از شغل فعلی‌تان راضی هستید

یک دفترچه‌ی یادداشت بردارید و برای خودتان بنویسید هر روز چه اتفاقاتی سر کارتان می‌افتد و واکنش شما به آن اتفاقات چطور بوده است. بنویسید نسبت به هرکدام از این اتفاقات چه حسی داشته‌اید و چقدر از واکنش‌های خودتان احساس رضایت می‌کنید. از همه مهم‌تر ببینید کدام قسمت‌های کارتان هست که باعث ناراحتی و نارضایتی شما می‌شود.

۲- علاقه‌ها، ارزش‌ها و مهارت‌هایتان را ارزیابی کنید

ببینید در گذشته چه کارهای موفقی را پشت سر گذاشته‌اید؛ وظایف شغلی، مسئولیت‌های داوطلبانه یا هر کار دیگری. فهرستی از موفقیت‌ها و مهارت‌هایی که کسب کرده‌اید تهیه کنید و برای خودتان معلوم کنید کدام ارزش‌ها و مهارت‌ها برایتان اهمیت بیشتری دارند و دوست دارید کسب و کارتان را حول محور کدام ارزش‌ها پیش ببرید.

۳- مشاغل مختلف را در نظر داشته باشید

یک طوفان مغزی به راه بیندازید و تمام مشاغلی را که ممکن است بتوانید با مهارت‌ها و علایق‌تان به دست بیاورید فهرست‌برداری کنید. از دوستان و آشنایان و اعضای خانواده‌تان هم کمک بگیرید. اگر احساس کردید هنوز فهرست‌تان کامل و مناسب نیست، با یک مشاور شغلی مشورت کنید.

۴- گزینه‌ها را بررسی کنید

موقعیت‌هایی را که در فهرست مشاغل‌تان جمع کرده‌اید با هم مقایسه کنید. در مورد مشاغل بیشتر تحقیق کنید و تمام گزینه‌ها را به ترتیب اولویت مرتب کنید.

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب


۵- روابط شخصی ایجاد کنید

سعی کنید راهتان را به حوزه‌ی مشاغلی که بیشترین اولویت را برایتان دارند باز کنید. در آن مشاغل دوست‌هایی پیدا کنید و با آن‌ها درباره‌ی کارشان صحبت کنید. افرادی که در آن حوزه‌ها کار می‌کنند را در شبکه‌های مجازی دنبال کنید.

۶- شغل‌ها را تعقیب کنید

با دقت شغلی که انتخاب کرده‌اید را مورد بررسی قرار بدهید. به اداره‌ها سر بزنید و سعی کنید مثل یک سایه آدم‌هایی که به آن کارها مشغولند را تعقیب کنید و با سبک و سیاق کار و زندگی‌شان آشنا شوید.

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب


۷- امتحان کنید

سعی کنید به صورت داوطلب وارد شغلی بشوید که انتخاب کرده‌اید. اگر امکان کار داوطلبی نبود هم ایرادی ندارد. خودتان برای مدتی کسب و کار مشابهی به راه بیندازید و آن کار را تجربه کنید.

۸- یاد بگیرید

خودتان را برای شغل جدید ارزیابی کنید و ببینید چه کاستی‌هایی دارید؛ چه دوره‌های آموزشی مناسبی برای شغلی که دوست دارید وجود دارد و چطور می‌توانید در آن دوره‌ها ثبت‌نام کنید. تا جایی که می‌توانید برای شغل جدیدتان چیز یاد بگیرید.

ده گام مهم برای تغییر یک شغل خوب


۹- مهارت‌هایتان را به روز کنید

خودتان را درگیر کار جدید بکنید و سعی کنید از کار کردن مهارت و تجربه کسب کنید. مثلا اگر در کاری که به دنبال آن هستید، باید مهارت نگارشی زیادی داشته باشید، سعی کنید تا می‌توانید چیز بنویسید و بخوانید. حتی اگر لازم دیدید یک وبلاگ بزنید و از دیگران بخواهید نوشته‌هایتان را بخوانند و نظر بدهند.

۱۰- از این شاخه به آن شاخه نپرید

سعی کنید شغل جدیدی که انتخاب می‌کنید خیلی دور از شغل قبلی‌تان نباشد. به این ترتیب می‌توانید از تمام تجربیات و کارهایی که پیش از این انجام داده‌اید بهترین بهره را ببرید و آموزش‌هایی که دیده‌اید را هدر ندهید.

 

منبع: وب سایت برسام / مجله برتر / مجله جادوی کلمات

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد