پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 35 توسط 5 نفر)

روشی فوق العاده برای شادابی پوست

 

راه‌ آسان‌تري نيز براي تميز و شاداب کردن پوست وجود دارد؛ استفاده از بخور!

داشتن پوستي سالم و شاداب يکي از دغدغه‌هاي فکري خيلي‌ها، مخصوصا خيلي‌ از خانم‌هاست و امروز براي رسيدن به اين منظور، روش‌هاي مختلفي پيشنهاد مي‌شود؛

به گزارش فرهیختگان آنلاین ، به عنوان نمونه، گفته مي‌شود که دستگاه‌هاي مختلف ليزر مي‌توانند بسياري از نيازهاي بانوان را از اين نظر برآورده کنند...

از طرف ديگر، با وجود دستگاه‌هاي مکانيکي مانند ميکرودرم ابريشن مي‌توان با ذرات و کريستال‌هاي اکسيد آلومينيوم، پوست را لايه‌برداري کرد و به اين ترتيب، شادابي خاصي به پوست بخشيد.
متخصصان پوست با اسيدهاي ميوه (گليکوليک اسيد) مي‌توانند لايه‌برداري شيميايي پوست را انجام دهند و به اين ترتيب شادابي خاصي به پوست ببخشند. البته اين لايه‌برداري‌ها، اصول فني و کاملا تخصصي دارد و بايد حتما توسط متخصص پوست انجام شود.
زيرا اشتباه در ميزان باقي ماندن اسيد روي پوست مي‌تواند منجر به نفوذ بيش از حد اسيد به داخل پوست و ايجاد زخم شود. اما راه‌ آسان‌تري نيز براي تميز و شاداب کردن پوست وجود دارد؛ استفاده از بخور!

نظر متخصصان پوست درباره بخور
هر چند به ندرت شاهد آن هستيم که متخصص پوستي به بيمارش بخور پوستي را توصيه کند اما در بسياري از موارد افرادي که از بخورهاي مختلف استفاده و ماسک‌هاي مختلف گياهي را امتحان مي‌کنند، بسيار راضي هستند. به نظر مي‌رسد اگرچه اين اعمال به ظاهر ساده و پيش‌پا افتاده در متون درسي آکادميک تخصص پوست وجود ندارند، اما با توجه به علاقه افراد به استفاده از اين اعمال ساده و گاهي اوقات مفيد، حداقل مي‌توان گفت که بخور و ماسک‌هاي مختلف تا زماني که براي فرد مشکلات حساسيتي مانند خارش، تورم و التهاب ايجاد نکنند قابل‌ توصيه هستند. بخور مي‌تواند باعث شادابي موقت پوست شود. پاک و تميز کردن پوست با استفاده از بخار به زمان رومي‌ها برمي‌گردد.

فايده‌هاي بخور پوستي
بخار دادن به پوست صورت فوايد متعددي دارد؛ از جمله، باز کردن منافذ پوست و در نتيجه، نفوذ بهتر داروها و کِرِم‌هاي درماني از طريق پوست، پاک کردن سلول‌هاي مرده پوست، تسريع جريان خون پوست، فراهم آوردن امکان پاک‌سازي عميق کومدون‌ها (سرسياه‌‌ها و سرسفيدها).

چندبار در هفته؟
بخار دادن (بخور) به صورت را مي‌توان هفته‌اي يک بار انجام داد و پس از آن، از ماسک صورت (آماده يا تهيه شده از مواد طبيعي توسط خود فرد) استفاده کرد. به طور کلي، افراد مي‌توانند به 2 صورت از بخور استفاده کنند؛ يکي اينکه صورت خود را در برابر يک منبع مولد بخار قرار دهند (که اين بخار مي‌تواند گرم يا سرد باشد) و پس از 10 تا 15 دقيقه تماس پوست صورت با بخار، با آب سرد صورت‌تان را بشويد تا منافذ بازشده پوست بسته شوند و سپس از يک کِرِم مرطوب‌کننده يا يک ماسک صورت استفاده کنند.
در روش دوم، فرد حوله‌اي را که در آب گرم غوطه‌ور شده است، روي صورت خود قرار مي‌دهد و پس از سرد شدن حوله، آن را برمي‌دارد. اين کار بايد 5 تا 10 مرتبه تکرار ‌شود.
سپس مجددا با آب سرد، صورت خود را آبکشي و از مرطوب‌کننده يا ماسک صورت استفاده مي‌کند. در هر کدام از روش‌هاي بالا فرد بايد مراقب باشد تا پوست حساس صورت دچار سوختگي، با بخار يا حوله گرم نشود. توصيه مي‌کنيم اگر پوست حساسي داريد يا دچار بيماري‌هاي عفوني فعال پوستي مانند تبخال يا زرد زخم هستيد، از بخور دادن پوست صورت‌تان صرف‌نظر و به توصيه‌هاي پزشک و متخصص پوست‌تان توجه کنيد.

بخور بابونه
براي بخور دادن مي‌توان از آب معمولي استفاده کرد. همچنين مي‌توان گياهان مختلفي را نيز به آب اضافه کرد تا از مزاياي آن گياهان نيز بهره‌مند شد؛ به عنوان نمونه، مي‌توان از بابونه، آويشن، اسطوخودوس، گزنه، رازيانه، بومادران، اکليل کوهي (رزماري)، نعناع صحرايي يا کافور استفاده کرد.
بخور بابونه يکي از بخورهاي موردعلاقه دختران و خانم‌هاي جوان است زيرا براي بهبود آکنه و جوش‌هاي صورت مفيد است. از طرفي، بابونه خاصيت ضدالتهابي دارد و در کاهش التهابات صورت هم موثر است.

پس از بخورهاي پوستي
اگر افرادي که پوست خشکي دارند، بعد استفاده از بخور، بلافاصله از مرطوب‌کننده استفاده نکنند، پوست‌تان بيش از حد خشک مي‌شود. اگر کسي سابقه آلرژي به گياه خاصي دارد واضح است که از بخور آن نوع گياه نيز نمي‌تواند و نبايد استفاده کند. برخي عادت دارند بعد از استفاده از بخور از ماسک‌هاي صورت خانگي استفاده کنند.
چنين ماسکي مي‌تواند حاوي زرده يا سفيده تخم‌مرغ، روغن زيتون، ليموترش، خيار يا حتي کاکائو باشد. پس از انجام بخور، چون پوست به گونه‌اي عميق پاکسازي شده است، پوست بسيار شاداب مي‌شود. از طرفي بخار، موجب آب گرفتن سلول‌هاي شاخي و خشک پوست مي‌شود و اين مساله نيز باعث شاداب شدن پوست به صورت موقت خواهد شد. هر چند بخور‌هاي گرم براي پوست‌هاي چرب مناسب‌ترند اما امروزه دستگاه‌هاي مختلف بخور سرد نيز وجود دارند که به روش‌هاي مختلف شامل اولتراسونيک بخار سرد توليد مي‌کنند که افراد مبتلا به هر نوع پوست چه خشک و چه چرب، مي‌توانند از آن استفاده کنند. اين دستگاه‌ها همچنين قادر به توليد يون‌هاي منفي هستند که به تصفيه هوا و نيز شاداب کردن پوست کمک مي‌کنند.

 

 

منبع:

http://www.aftabir.com

http://jadoykalamat.ir

 

 

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

  • سلام و درود بر شما آقای مهنس گرامی
    پست مفیدی بود ممنون.
    استرس و کم خوابی و همینطور تغذیۀ نامناسب روی پوست تأثیر بدی داره و باعث چین و چروک می شه. بخور برای شادابی پوست خیلی خوبه ولی کافی نیست ورزش، نوشیدن آب، خواب کافی، آرامش و خوردن میوه خیلی به شادابی پوست کمک می کنه.
    از زحماتتون تشکر می کنم.شکلکشکلکشکلک

    پاسخ : فرناز خانم مهربون سلام

    خواهش می کنم

    ممنونم از شما

    خیلی لطف کردید

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد