دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 16 توسط 5 نفر)

«عمو پورنگ» پس از 12 سال از تلویزیون می رود، دلیل واقعی این جدایی چیست؟







چهره محبوب کودکان ایران چگونه به در خروجی تلویزیون رسید؟


عمو کو؟ رفت!


لحظه نما:داریوش فرضیایی یا همان «عمو پورنگ» پس از 12 سال از تلویزیون می رود، دلیل واقعی این جدایی چیست؟


برای بچه ها که هیچ، برای بزرگ ترها هم تصور اینکه «عمو پورنگ» در تلویزیون نباشد، غیرممکن است. حالا چند وقتی می شود که رفتن عموپورنگ محبوب بچه های ایران از تلویزیون و سر و صدایی که برپا کرده یکی از موضوعاتی شد که این روزها همه جا در موردش صحبت می کنند و حرف و حدیث های فراوانی هم در موردش وجود دارد. ماه رمضان سال 81، یعنی اولین سالی که داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ برنامه اش را روی آنتن برد. شاید خودش هم توصر نمی کرد روزی به چنین محبوبیتی برسد و بتواند به شکل مداوم و به مدت 12 سال برنامه سازی کند تا تبدیل به یکی از محبوب ترین ها نزد بچه های ایران شود که حالا به خاطر رفتنش، این همه کودک و خانواده های شان با تاسف در مورد خداحافظی او صحبت کنند و غمگین باشند. اما اینکه چرا عمو پورنگ با تلویزیون خداحافظی می کند و ایا این خداحافظی همیشگی است یا موقت و در نهایت اینکه با رفتن او از تلویزیون برنامه ای می تواند جایگزین آن شود یا نه، از جمله سؤالاتی هستند که هنوز جواب قطعی ای برای آن ها پیدا نکرده ایم و در این گزارش در موردش حرف می زنیم.


جای خالی برنامه عمو پورنگ را چه برنامه ای پرخواهد کرد؟


بدون شک یکی از دغدغه های خانواده هایی که بچه های شان طرفدار مجموعه برنامه های عمو پورنگ بودند، این روزها این است که از این به بعد چه برنامه دیگری می خواهد ساخته شود تا جای خالی عمو پورنگ را برای آن ها پر کند و آیا واقعا قرار است این مجری محبوب بچه ها برای همیشه از تلویزیون برود یا این رفتن، مدت محدودی دارد و پس از چندی دوباره او را در جعبه جادویی خواهند دید. در همین رابطه سراغ ریما رامین فر رفتیم و از آنجایی که او هم یک مادر است و به یقین دغدغه پر کردن اوقات فراغت فرزندش را دارد، از و پرسیدیم که فکر می کند تلویزیون قادر خواهد بود بعد از عمو پورنگ برنامه پرمخاطب دیگری برای بچه ها بسازد یا نه:«اصلا در جریان نبودم که این برنامه تمام شده! فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد چون اولین بار نیست که این خبر را می شنویم. در سال های پیش هم به طور رسمی چندین بار اعلام کردند که برنامه عمو پورنگ تمام شده اما بعد از مدتی دوباره دیدیم که این برنامه روی آنتن تلویزیون است. حتی عنوان شده بود که قرار است عمو پورنگ با بخش خصوصی همکاری کند و به جای تلویزیون از طریق شبکه خانگی برنامه سازی کند که این اتفاق نیفتاد. البته من مخالف او نیستم و امیدوارم که اگر بچه ها این مجموعه برنامه ها را دوست دارند، فرصتی فراهم شود تا باز هم به راهش ادامه دهد و ساخت برنامه عمو پورنگ ادامه پیدا کند. اما در کل حرفم این است که این بار هم نمی توان خیلی به این حرف اعتماد کرد.»


ماجرای کلید چه بود؟


لحظه نما:اولین سؤالی که به ذهن هر کسی می رسد این است که چرا یک برنامه موفق باید در میانه راه متوقف شود آن هم در شرایطی که تلویزیون ما با بحران برنامه سازی دست و پنجه نرم می کند و در تلاش است تا مخاطب از دست رفته اش را بار دیگر پای این جعبه جادویی بکشاند، برنامه های عمو پورنگ در این سال ها همیشه پرمخاطب بوده و اگر گاهی هم انتقاداتی به میان می آمد غالبا از سوی جامعه بزرگسال بود که این برنامه ها برای آن ها ساخته نمی شده و بالطبع نباید هم خواسته های آن ها را پاسخ می داده کما این که در بین همین جامعه بزرگسال هم محبوبیت زیادی داشته است.

اما مسلم آقاجان زاده، تهیه کننده این برنامه در پاسخ به این سؤال در مصاحبه هایی که انجام داده، گفته:«در حقیقت طی سال گذشته ما از سوی برخی جریانات سختی های بسیاری کشیدیم. مثلا در بحث کلید یک سری جریانات به ما حمله کردند در حالی که ما بارها اعلام کردیم این ماجرا به هیچ عنوان ربطی به مسائل سیاسی نداشته و ندارد. یا درباره حضور اسپانسر در برنامه اصلا ما مقصر نبودیم و تصمیم گیرنده در این مورد نبودیم. اما یک سری جریانات که می خواستند آقای ضرغامی یا سازمان صدا و سیما را بزنند، این ماجرا را دستاویز خود قرار دادند.»

ظاهرا فشارهایی که به سازندگان مجموعه برنامه های عمو پورنگ وارد شده، خستگی های روحی را برای گروه به همراه داشته که با وجود درخواست علی دارابی، معاون سیما برای ساخت مجموعه جدید عمو پورنگ و پخش آن در ماه رمضان، آقا جان زاده موافقت نکرده و می گوید: «آقای دارابی تأکید دارند که سری جدید برنامه از ماه مبارک رمضان دوباره روی آنتن برود اما ما قصد داریم با کسب اجازه از وی کمی استراحت کنیم. ساخت برنامه برای کودکان به فکر و خلاقیت نیاز دارد و در این رابطه ما به فکر یک یا دو سال استراحت یا خداحافظی برای همیشه هستیم. ما نیاز به تجدید قوا داریم و اگر آقای دارابی موافقت کنند، فعلاً با آنتن خداحافظی می کنیم.»






منبع:

http://www.ayehayeentezar.com/portal/myLDlinker.php?url=1067

بازنشر :

گروه اینترنتی سایت جادوی کلمات

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد