دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 0 توسط 0 نفر)

۴۰ راه ساد و زیرکانه برای آرامش و دوری از استرس

۴۰ راه ساد و زیرکانه برای آرامش و دوری از استرس

 

امروزه جامعه به سرعت در حال تغییر دادن زندگی ما است و فشار و استرس یک محصول ناخواسته در این جامعه است که همه چیز را تغییر می دهد. در ذیل ۴۰ روش ساده پیشنهاد شده است که برخی از آنها متداول نیستند.


1.    تحرک داشته باشید.
شما فقط می خواهید که یک تفریح داشته باشید و شاید این آخرین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند. اما به من اعتماد کنید، این یک نکته طلایی است. تمرین مغز شما را تحریک می کند و هورمون هایی ترشح می کند که احساس خوبی را در شما ایجاد می کند که اندورفین نامیده می شد. این واقعا کار ساده ای است.
۲٫چای بنوشید.
چای سبز منبع غنی از تینین است  که باعث کاهش استرس و عصبانیت در شما می شود.
۳٫تصور کنید.
این یک تکنیک خوب است که مغز شما را فریب می دهید و شما را آرام می کند. خود را در یک نقطه دلخواه تصور کنید. هر تصویری که احساس بهتری را به شما منتقل می کند.
۴٫به طبیعت بروید.
هنری دیود می گوید: من به جنگل رفتم زیرا دوست داشتم که با تامل زندگی کنم و این حقیقت اصلی زندگی من است. و هنگامیکه مرگ به سراغم بیاید به نظر می رسد که من هیچ گاه زندگی نکرده ام. عمیق اما سخت و جدی، سرسبزی همیشه آرامش بخش بوده است و شما می توانید احساس خوبی داشته باشید.
۵٫یک مقاله بنویسید.
یک مقاله بنویسید که سبک زندگی شما را نشان می دهد. این یک راه برای بازگشتن به اصل است و یک تمرین برای درون گرایی است.
۶٫خسته باشید.
خسته بودن باعث می شود که سطح خلاقیت شما رشد کند و این باعث می شود که شما سرگرمی برای خود ایجاد کنید و به دوران کودکی خود رجوع کنید و این یک دلیل برای آرامش است.
۷٫خود را با علایقتان سرگرم کنید.
تماشا کردن به مسابقه، یا غذا پختن. هر چیری که دوست دارید و یاهر سرگرمی که دلتان می خواهد را انجام دهید.
۸٫کمی چرت بزنید
اگر احساس بدی دارید کمی چرت بزنید. چرت زدن باعث می شود که انرژی شما تازه شود و انرژی مضاعفی در شما ایجاد شود.
۹٫رسانه های اجتماعی را خاموش کنید.
ارتباط ثابت با رسانه های اجتماعی می تواند روحیه شما را تضعیف کند. سعی کنید که خودتان را از هر چیزی که به شما اخطار می دهد دور نگه دارید. ارتباط کمتر با دنیای اجتماعی و شبکه باعث می شود تا ارتباط بیشتری با خودمان برقرار کنیم.
۱۰٫مدیتشین کنید.
این راه تازه ای نیست. مدیتیشن یک روش عالی برای آرام کردن ذهن است.
۱۱٫یوگا انجام دهید.
یوگا  یک نوع مدیتشین با تمرینات فیزیکی اضافه شده است که باعث کاهش استرس می شود. اگر تا به حال این تمرین را امتحان نکرده اید حتما این کار را انجام دهید.
۱۲٫پاکیزگی
کارکردن در یک محیط فیزیکی نامرتب باعث بهم ریختن ذهن می شود. همیشه لباسهایتان را اتو کنید، کفشهایتان را واکس بزنید و کمد خود را مرتب نگه دارید.
۱۳٫ پیاده روی کنید
پیاده روز کار بسیار سبک، ساده و آسانی است اما یک موقعیت برای آرامش به ذهن و دور نگهداشتن ذهن از سرگردانی با اضافه کردن تمرینات فیزیکی به شمار می رود.
۱۴٫مطالعه کنید
یک  روز بارانی، یک کتاب جالب و یا یک گوشه دنج را تصور کنید. آرامش بخش به نظر می رسد؟ کتاب را بخوانید و در ذهن  خود تصویری از آن ایجاد کنید. اینکار یک فعالیت آرامش بخش است.
۱۵٫برقصید گویی کسی شما را نگاه نمی کند.
شاید احمقانه به نظر برسد اما رقصیدن به شما احساس خوبی را منتقل می کند و باعث کاهش تنش ماهیجه ای می شود و شما می توانید همراه با ضربات موسیقی مورد علاقه تان این کار را انجام دهید.
۱۶٫با خودتان صحبت کنید.
با خودتان صحبت کنید و از کلمات مثبت استفاده کنید. صحبت کردن به شما نیرو می دهد. درباره روزی که گذرانده اید با خودتان صحبت کنید. درباره زندگی و یا احساساتتان صحبت کنید.  این کار باعث می شود که شما احساسات منفی خود را بشناسید.
۱۷٫حیوان خانگی خود را نوازش کنید.
منظور از حیوان خانگی ماهی قرمز نیست. اگر سگ یا گربه دارید صمیمانه آنها را نوازش کنید، این کار باعث می شود که فشار خون شما پایین بیاید.
۱۸٫ به موسیقی گوش کنید.
مکانی خاص برای خود بیابید و موسیقی آرام و دل انگیز گوش کنید.
۱۹ . با یک دوست باشید.
انسانها موجودات اجتماعی هستند. بسیاری از این مراحل به تنهایی می گذرد. اما حقیقت ملحق شدن به افرادی که است که شما آنها را دوست دارید و با آنها احساس خوبی دارید.
۲۰٫چیزهای جدید یاد بگیرید.
خودتان  را به چالش بکشید. به سراغ یادگیری علامات، تیر اندازی و بافندگی بروید. حالا شما می توانید آرامش خود را به دست آورید و یک مهارت جدید به دانسته های خود بیفزایید.
۲۱٫ نه گفتن را یاد بگیرید
گاهی اوقات برنامه های پر مشغله به دلیل گفتن کلمه بله به وجود می آیند. حد و مرز خود را بشناسید و هنگامیکه احساس می کنید که بسیار پر مشغله هستید نه بگویید.
۲۲٫تمرینات کششی انجام دهید.
فشار را رها کنید و انعطاف پذیر باشید. کشش باعث گردش خون در بدن می شود و برای گره های لنفاوی شگفت انگیز است که این گره ها مسئول حفاظت از سیستم ایمنی بدن شما هستند. تمرینات کششی بخشی از یوگا هستند که استرس را کاهش می دهند.
۲۳٫ یک دوش آب گرم بگیرید.
غوطه ور شدن در صابون و حباب باعث می شود که حس خوبی به شما منتقل شود.
۲۴٫توپ استرس را فشار دهید.
من به ندرت کسی را در هنگام استرس همراه با یک توپ دیده ام. اما آن را امتحان کنید  زیرا به شما کمک می کند که به راحتی استرس خود را کاهش دهید.
۲۵٫از پنجره به بیرون نگاه کنید.
دوباره به طبیعت باز می گردیم اما این بار برای آنهایی که هیچ انتخابی ندارند و تمام روز را صرف نشستن کرده اند. اگز یک پنجره در اطراف شما قرار دارداز فواید آن استفاده کنید تا اطراف خود را ببینید.
۲۶٫خودتان را فریب دهید.
شاید فکر کنید که من دیوانه شده ام اما من شما را سرزنش نمی کنم. فریب دادن اغلب به خوبی کار نمی کند اما یک نکته کلیدی در این مسئله خندیدن است. یک جوک بسازید یا حتی خودتان را فریب دهید.
۲۷٫ یک فیلم نگاه کنید.
شروع به تماشای فیلم کنید درحالیکه درحال خوردن پاپ کورن هستید. این یک روش ساده برای آرامش است.
۲۸٫ شکلات بخورید.
مطالعات نشان داده است که شکلات تلخ میزان استرس شما را کاهش می دهد.
۲۹٫ لبخند بزنید.
لبخند زدن بسیار ساده است. عمل فیزیکی لبخند زدند حتی اگر زمانی که نیاز نباشد باعث کاهش استرس شما می شود.
۳۰٫پا برهنه راه بروید.
این یکی از راه هایی است که شما می توانید طبیعت را لمس کنید. راه رفتن با پای برهنه باعث کثیف شدن شما می شود اما به شما کمک می کند که از زمین الکترون جذب کنید و به طور شگفت انگیزی اثرات قوی آنتی اکسیدان را بر بدن خود ببینید. بنابراین ، با پای برهنه بیرون بروید و با زمینی که بر روی آن زندگی می کنیم رابطه برقرار کنیم.
۳۱٫ آواز بخوانید.
شروع به خواندن کنید، گویی یک خواننده مشهور هستید و برقصید انگار کسی شما را نگاه نمی کند
۳۲٫ خود را درمان کنید.
به بیرون بروید و برای خود خرج کنید. درمان کردن تنها یک یادآوری است که زندگی خوب است و شما می خواهید زندگی خوبی داشته باشید.
۳۳٫ رایحه دل انگیز در شما حس خوب ایجاد می کند.
خود را با عطر درمان کنید. برخی از رایحه ها مانند سنبل یا یاس بی نظیر هستند.
۳۴٫تحقیقات خود را انجام دهید.
این برای آرامش ضروری است. اما مهم است که بدانید که چه چیزی باعث ایجاد این استرس در شما شده است. شاید علت استرس در نزدیکی شما باشد.
۳۵٫ آدامس بجوید.
آدامس جویدن استرس شما را کاهش می دهد. شروع به ترکاندن آدامس در دهان خود کنید.
۳۶٫ یک مربی آرامش پیدا کنید.
AKA، یک مدل نقش مثبت است که در زمینه حفظ آرامش برتر است. به دنبال کسی باشید که شادی را برای شما به ارمغان بیاورید  و با نگاه کردن به آنها احساس آرامش و شادی داشته باشید.
۳۷٫ خود انگیز باشید
یک مسیر متناوب در کار انتخاب کنید یا یک ابتکار و خلاقیت ایجاد کنید. کمی خلاقیت  می تواند برای شما خوب باشد.
۳۸٫ خودتان را ببخشید.
آیا تا به حال احساس تنش داشته اید؟ دیگران وخودتان را ببخشید. ماندن در گذشته فقط باعث می شود که از آینده عقب بمانیم.
۳۹٫نفس بکشید.
مسلما تنها کاری که شما می توانید انجام دهید نفس کشیدن است که فقط چند ثانیه طول می کشد. فرقی نمی کند که کجا باشید و یا در چه موقعیت سختی قرار گرفته باشید، فقط با کشیدن یک نفس عمیق آرامش خود را بدست آورید.
۴۰٫ به یاد بیاورید که شما یک انسان هستید.
این با آگاهی شروع می شود. همه ما اشتباه می کنیم. انسان همیشه در حد کمال نیست. استانداردهای غیر واقعی را به شما می گوید هیچ گونه اشتباهی جایز نیست را از خود دور کنید. آرام باشید و به خاطر بیاورید که انسان هستید و نتایج عملکرد خود را برداشت کنید.

اختصاصی زیبایی ایرانی

بازنشر : سایت جادوی کلمات

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد