پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

عضویت ورود تالار آرشیو نقشه سایت خانه بذر تبلیغات آگهی تماس با ما

خوش آمدید

به جادوی کلمات ؛ سایت سرگرمی تفریحی خوش آمدید

از خانه بذر | بانک بذرهای کمیاب دیدن فرمائید

(کل 1 توسط 0 نفر)

مدیر شرکت ebay پییر امیدیار

148757_167182606639638_4604595_n

پییر امیدیار  بنیانگذار و رییس ایرانی-آمریکایی سایت حراج ای‌بی (e-bay) است.

در سال ۱۹۶۷ از پدری ایرانی و مادری ایرانی به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به‌دنیا آمد. ۶ ساله بود که با خانواده اش به مریلند آمریکا رفت و در ۱۴ سالگی با نوشتن دومین برنامه رایانه‌ای برای کتابخانه مدرسه پا به دنیای تکنولوژی گذاشت. او در دانشگاه تافتز درس خواند.

فقط 28 سالش بود که در چند روز تعطیلی آخر هفته، بکوب نشست پشت رایانه و برنامه چیزی را نوشت که بعدها به یکی از معروف‌ترین سایت‌های اینترنتی تبدیل شد. سایت حراجی eBay. این سایت 4 سپتامبر 1995با نام بیمزه “”Web Auction”” (وب حراجی ) کار خودش را شروع کرد؛ ولی پس از مدتی نامش به eBay تغییر پیدا کرد؛ البته اول می‌خواستند بگذارند Echo Bay که نام شرکت مشاوره‌ای امیدیار بود؛ ولی نشانی سایت echobay.com موجود نبود و نشستند کلی فکر کردند و Echo Bay را eBay کردند. پس از مدتی، کار سایت این‌قدر گرفت که تنها بعد از 3 سال امیدیار و بقیه برو بچه‌هایش را میلیاردر کرد. eBay هنوز هم با موفقیت به پول پاروکنی در دنیای اینترنت ادامه می‌دهد. یک نکته هم شاید شما را به خواندن حرف‌های او بیشتر ترغیب کند. اگر تا به حال نمی‌دانستید و از روی نام خانوادگی‌اش هم حدس نزدید. از این به بعد بدانید که این آدم سرشناس، در اصل ایرانی و از پدر و مادری ایرانی در شهر پاریس به دنیا آمده است.

 

نشریه فوربس که هر سال فهرست ثروتمند ترین افراد جهان را معرفی می‌کند، در جدیدترین فهرست خود که در برگیرنده 1062 میلیاردر جهان می‌باشد، پی یر مراد امیدیار ایرانی الاصل را با دارایی 7/7 میلیارد دلاری در رتبه 120 جهانی اعلام کرد.

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله جادوی کلمات محفوظ میباشد